perjantai 1. marraskuuta 2013

Kuukauden Lukijakissa: Marraskuu



Johan se taas meni kuukausi nopeaan. Jälleen on uuden lukijakissan aika. Marraskuun kissa, kuka olet?
Mie oon Vili, arvoni tunteva hopeatiikeri. Ikää miul on 11 vuotta ja näihin vuosiin on kuule mahtunut yhtä ja toista!
Joku voisi sanoa tuohon, että ehkäpä jopa yhtätoista! Hehee! Hopeatiikeri kuulostaa kyllä hienolta ja kuvasta katsottuna näyttää myös. Jos en olisi Leijona, olisin varmaan Kultaleijona. Ja niin minä olenkin aina silloin, kun Leijonat voittaa. Missä asut?
Mie asun Savonlinnassa. Oon mie maailmaakin nähnyt ja Suomea kiertänyt. Syntynyt oon Vihdissä ja asunut myös pariin otteeseen Keski-Suomessa. Nyt syksyllä mie palasin takaisin omien palvelijoideni luokse ja vietän ihania kissanpäiviä! Joku vois sannoo minnuu reissukissaks, mutta oikeasti en mie paljon ainakaan automatkoista tykkää, tulee vain huono olo. Onneks ei tarvihe ennää paljon reissailla! Nyt miun on pitänyt ihan pallautella mieleen miten naukuminen käy savoks, vähän on viel hiomista. Naapuritalossa kun uottelee pari metsästyskaveria ja täytyyhän niiden kanssa pystyä kommunikoimaan. Meil on ihan oma metsästysseura. Metsästetään pienriistaa, myyriä ja hiiriä ja semmoista.
Kuulostaa todella jännittävälle. Oma metsästysseura...hmm...siinä olisikin ideaa! Kenen kanssa asut?
Palveluskuntaani kuuluu neljä ihmistä. Kaksi isoa eli emäntä ja isäntä ja kaksi aika pientä. Mie annan heidän kaikkien palvella itseäni tasapuolisesti ja ne pienetkin on muuten tosi taitavia silittäjiä ja leikittäjiä. Oon kouluttanut heidät hyvin. He ovat aika fiksuja ollakseen niinkin pieniä, antavat miun olla myös rauhassa kun sitä tahdon.

Hyvin koulutettu selvästi. Minulla on pikkuemännän koulutus vielä ihan kesken, mutta hiljaa hyvä tulee. Ja sitten tietenkin tärkeimpään eli mitä syöt mieluiten?
Mie oon aika tarkka ruokani suhteen. Niin ja tykkään syödä pieniä annoksia, muuten tulee höntti olo. Katkaravut on herkkua, nam! Tiedätkös, joskus kun olin nuorempi kolli, emäntä ja isäntä teki eräänlaista littanaa ruokaa itselleen ja laittelivat siihen juustoa, jota miun tekis mieli myös aina napata, ja muuta herkkua. Noh, sieltä kierähti lattialle sellainen musta pallero, oliivi ja mie nappasin sen hampaisiini ja voi se oli ihanaa! Siis ihan todella hyvää! Mie oisin tahtonut syödä niitä vaikka kuinka paljon, mutta kuulemma ne ovat liian suolaisia. Ootko sie maistanut oliiveja? Sit mie tykkään sellaisista kastikeruoista, en hyytelöistä, niitä on miulle ihan turha tarjoilla.
Vai että oliiveja. Mitähän ne oikein on? En ole maistanut, ainakaan muistaakseni. Ja kastikeruoka...paljon mielenkiintoisia juttuja. Katkaravut sentään on ihan tuttua täälläkin, luonnollisesti. Mikä on lempipuuhaasi?
Nukkuminen! Mie rakastan nukkumista, etenkin emännän kainalossa… tai jaloissa, mutta mieluiten kainalossa. Ennen mie en saanut nukkua ihmisten sängyssä, mutta onneksi eräs itselleni tärkeä ihminen aikoinaan sen miulle opetti. Tehtiin emännän ja isännän kanssa sellainen sopimus, että nykyään se on miulle sallittua. On muuten tosi hyvä sopimus! Se on myös melkoisen makoisaa kun pienet ihmiset heti aamulla tulee palvelemaan minua. Siis neljä kättä yhtä aikaa hieroo miun hartioita, ihanaa! Isäntä teki muuten miulle ihan mittatilaustyönä kiipeilytelineen ja sen ylätasanteella mie tykkään nukkua ja tarkkailla takapihan tapahtumia. Ja aina kun mie oon siellä ylhäällä, pienet ihmiset antaa miulle omaa aikaa. Leikkimisestä mie tykkään myös… Niin ja siitä metsästämisestä, siinä mie oon hyvä!

Olen ihan pikkuisen kateellinen siitä, että saat nukkua emäntäsi kainalossa. No olen minäkin joskus saanut, mutta harvemmin. Minun pitää kyllä saada pikkuemäntä hellimään minuakin, tähän mennessä on keskittynyt pitkälti vain kämppikseeni. Teillä taitaa olla kätevä isäntä tuosta kiipeilytelineestä päätellen. Mikä on mottosi?
Ikä on vain numeroita!

Niinhän se on, mutta jos on 11 vuotta, mikä on muuten yhtä paljon kuin kämppikseni, voi sanoa olevansa tuplasti ykkönen! Mitä yhteistä on sinulla ja minulla?
Myö osataan elää täyttä elämää ja nauttia siitä!

Todellakin! Paljon kiitoksia sinulle hassua murretta puhuva Vili! Ja hyvää pyhäinpäivää sinne Savonmualle. Heh, vähän minäkin osaan tuota!

2 kommenttia:

  1. Ihana hopeatiikeri! Meille muuten muutti kuukausi sitten ihana Maija Maitoparta,5 kuukautta vanha tyttökisu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maija Maitoparta kuulostaa hienolta! Onkohan se jossain vaiheessa tyttöystäväainesta? t. Leijona

      Poista