tiistai 2. heinäkuuta 2013

Siedä(tä)n sinua!

Ihminen näyttää tällaiselta, kun aivastaa.
Tiedän, että jotkut ihmiset voi olla allergisia kissoille. Allergia tarkoittaa sitä, että aivastelee, kutittaa tai niiskuttaa tai sitten hengitys alkaa vinkua, kun on koskenut, maistanut, haistanut tai vaikka vain nähnyt jotain, mille on allerginen. Tai sitten korviin tulee sellaista ällöä, niin kuin minulla, jos syön kanaa tai vehnää. Ja erityisesti keväisin minun silmät rähmii, niin olen pohtinut, olenkohan jollekin puupölylle allerginen.

Meillä on käynyt monta sellaista ihmistä, joiden on tarvinnut ottaa jotain lääkettä meidän - minun ja kämppikseni - vuoksi. Tosin en ole ihan varma, jos joku on ottanut lääkettä vaikka emännän tai pikkuemännän vuoksi. Ja sitten on sellaisia ihmisiä, jotka ei edes pysty tulemaan meille.

Mutta juuri kuulin muutamalta meillä käyneeltä, että heille ei enää ole tullut oireita meillä, eikä enää tarvi välttämättä ottaa semmoista lääkettä. Se on hyvä juttu, ainakin minusta. Ja varmaan on niistä ihmisistäkin. Sitä kutsutaan sietämiseksi (emäntä: tarkoitat varmaankin siedätykseksi).

Minä lupaudun oikein mielelläni vapaaehtoiseksi siedätyskissaksi, jos ja kun joku tarvitsee!

1 kommentti:

  1. Minulla siedättäjänä toimi kaverin kissa, jota ensin paijailin kaverin luona ja kun olin tarpeeksi oireeton, tuli kissa meille hoitoon. Olin lapsena todella allerginen kissoille ja olinkin ehtinyt jo haudata haaveet omasta kissasta. Vanhemmiten oireet lievenivät ja siedätyksen avulla hävisivät kokonaan. Nythän kotoani löytyykin jo iso lauma kissoja :) Isoa peukkua annan siis sinun halusta toimia vapaaehtoisena siedätyskissana ja toivon, että voit jotain allergikkoa auttaa! :)

    VastaaPoista