perjantai 21. kesäkuuta 2013

Juhannuskinkkua

Miksei juhannuksena ole kinkkua niin kuin jouluna? Miksi on vain jotain makkaraa tai grillijuttuja? Niissä on näin kissan makuvinkkelistä ihan liikaa ylimääräisiä ainesosia kuten mausteita ja marionetteja! (emäntä: Tarkoitat ilmeisesti marinadia?!) Minun mielestä ihmiset voisivat ottaa joulusta mallia myös näin kesällä. Ne lahjatkin olisi kivoja, juhannuspukit sun muut.

Viime juhannuksena etsin heilaa. Vuoden aikana melkein heila löytyikin ja miltei samantien hävisi. Tänä juhannuksena ajattelin nautiskella toivottavasti auringosta ja lämmöstä, rapsutuksista ja parvekkeesta. Jos olen oikein kiltti ja huomaamaton, ei varmaankaan haittaa, jos ihan pikkuisen käyn pikkuemännän sängyssä. Siis silloin, kun se ei ole siellä. Ja sitä kinkkua voisin myös haukata...

Niin ja emäntä sanoi, että jos on hyvä sää ja me ollaan kämppiksen kanssa tosi kilttejä, voidaan ehkä mennä taas koko poppoo ulos. Toissapäivänä käytiinkin jo, tosin minua vähän jännitti. Siitä on niin pitkä aika, kun olen viimeksi sinne päässyt, että minun piti mennä ihan sohvan taakse piiloon, kun isäntä halusi laittaa minulle valjaat. Maistelimme molemmat - siis kämppis ja minä - vähän heinää, ja yöllä tulikin paha olo. Että semmoiset juhannusjuhlat jo ennakolta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti