perjantai 28. joulukuuta 2012

Nukkuu kissa viaton

Tänään on viattomien kissojen päivä, joten minun täytyi keskeyttää hetkeksi lepohetki ja kirjoittaa näin muutaman päivän tauon jälkeen. Tämän päivän tarkoitus on muistuttaa ihmisiä siitä, että me kissat olemme viattomia pahoihin asioihin, joita maailmassa tapahtuu.
Joulu meni mukavan rauhallisesti. Kämppikseni ja minä nuorruimme kuin kissat leikkimään. Kämppikseni oli ihan hulluna saamiinsa kissanminttuleluihin ja niistä villiintyneenä hyppäsi vauvan sänkyyn, kun vauva oli siellä päiväunilla. Isäntä huomasi sen onneksi, ja meni ajamaan pois. Minä huomasin asian myös ja koulutin kämppistäni vähän. Ajoin sitä takaa ja näpäytin tassulla. Ei vauvan sänkyyn saa mennä! Minä tiedän sen.

Minä luulen, että joulupukki toi vauvalle puhekyvyn. Ainakin vauva on ruvennut puhumaan nyt ihan hassuja juttuja ja paljon. Minusta se puhuu välillä vähän liian isolla äänellä, joten en ihan vieressä viitsi olla. Ja sanoi vauva tässä kämppikseni nimenkin, mutta minä uskon, että se oli vain vahingossa.
Oikeasti minä en nähnyt, kun joulupukki kävi, koska lahjat olivat vain ilmestyneet kuusen alle. Mutta ruuan minä näin ja haistoin. Sain kinkkua ja katkarapuja. Kuusenpalloillakaan en ole jaksanut kovin leikkiä, mutta olen minä onnistunut pudottamaan muita koristeita. Odotan ensi joulua, kun vauva pääsee koristelemaan asuntoa. Silloin saan varmasti monta joulujuttua tassuihini!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti