torstai 6. joulukuuta 2012

6. luukku: Itsenäisyyspäivä

Tänään on itsenäisyyspäivä. Se tarkoittaa sitä, että me ollaan itsenäisiä ja Leijona pitää juhlat. Itsenäisyyspäivää ei vietetä kaikissa maissa, sen tiedän. Esimerkiksi jos me asuttaisiin jossain toisessa maassa, ei tänään juhlittaisi samalla tavalla.

Tänään voidaan kuulemma laulaa synttärilaulu Suomelle. Miksiköhän tämän päivän nimen pitää olla itsenäisyyspäivä, miksei voisi olla Suomen synttäripäivä? Jostain kumman syystä tähän päivään liittyy sotamuistoja. Minusta sota ei ole kiva asia. Onneksi nyt ei ole sotaa: ei kuoro- eikä kokkisotaakaan.

En ole kyllä ihan varma, mitä se itsenäisyys tarkoittaa, mutta olen minä kyllä aika itsenäinen omasta mielestäni. Emäntä kertoi, että tähän päivään liittyy jollain tapaa se sama lippu, jota heiluttelin silloin keväällä, kun katsoimme Leijonien pelejä.
Joka ikkunalla kaksi kynttilää... Jokohan vieraat tuli?!
Mutta ei tänään näy jääkiekkoa, vaan tänään on Leijonan juhlat. Meillä on juhlat, ja minä olen isäntä. Meille tulee monta ihmistä, jotka rapsuttavat minua. Emäntä kertoi, että tv:stä tulevissa juhlissa on myös isäntä, jonka kättä moni ihminen tulee rapsuttamaan. Aika hassu yhteensattuma!

Kakun teki SuklaaSammakko
Hyvää itsenäisyyspäivää ja onnea Suomi!

2 kommenttia:

  1. Moi Leijona!

    Mun isännän ja emännän tytär jätti tällaisen ihmelaitteen pöydälle ja sun blogi oli tässä auki. Onpa nykyaika ihmeellistä kun kissoillakin on tällaisia! Hienoa!

    Minä olen elänyt jo 17 itsenäisyyspäivää ja nähnyt kaikenlaista. Aika samanlailla isäntäni ja emäntäni ovat viime vuodet itsenäisyyspäivää viettäneet, aina syödään sitä samaa kun niitä perunoita survotaan ja sitten jonkun Lapissa asuvan eläimen lihasta tehdään jotain "kärsistystä" vai mitäsenyton. Mutta näyttävät siitä tykkäävän! Ja jotain veteraanijuhlia ovat aina järjestämässä, niitä veteraaneja saadaan kuulemma kiittää siitä että me kissat saadaan elää itsenäisesti!

    Hyvää itsenäisyyspäivää sinulle ja kämppiksellesi! Ja mukavaa joulunodotusta, minäkin nuorena kissana jaksoin kuusesta pudotella palloja mutta enää en viitsi ryhtyä sellaisiin hömpötyksiin.

    Terveisin Ninni-kissa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Ninni,

      kiva, kun jätit viestiä! Oletko sinä yhtä vanha kuin Suomi? Jos lasketaan kissojen vuosia? Melkein ainakin.

      Minä olen kuullut siitä kärsimyksestä. Taitavat ihmiset siitä tykätä. Minä tykkään kyllä hirveestä.

      Minä luulen, että veteraani liittyy jotenkin eläimiin jossain toisessa kielessä. Ainakin melkein. Että ne veteraanit on sellaisia, jotka taistelee eläinten puolesta ja parantaa niitä.

      Hyvää joulua myös sinulle!

      t. Leijona

      Poista