maanantai 24. joulukuuta 2012

24. luukku: Joulutoive

Tänään se sitten vihdoin on! Jouluaatto! Tänään saadaan lahjoja, syödään hyvin ja valvotaan pitkään, jos jaksetaan. Sen kunniaksi saimme kämppikseni kanssa jo eilen katkarapuja, että maltetaan odottaa.

Ja tämä on viimeinen joulukalenteriluukkukin. On ollut aika jännittävää joka päivä kirjoittaa jotain jouluisen kissamaista. Olen ilahtunut siitä, että aika moni on käynyt lukemassa. Toivottavasti olen saanut edes pikkuisen luotua joulumieltä.

Olen kuullut, ettei pukki pääse kuitenkaan kaikkien luo käymään, eikä kaikilla ole ruokaa tarpeeksi. Eikä kaikilla ole perhettä tai ystäviä, joiden kanssa joulua viettää. Eikä kaikilla ole rahaa ostaa joulukuusta tai siihen palloja. Eikä kaikilla ole kissoja.

Täytyy sanoa, että olen minä aika etuoikeutettu. Vaikka kämppikseni onkin vähän höperö ja laiska, on siitä silti seuraa. Vaikka emäntä ja isäntä hoitavatkin ihan liian paljon vauvaa eivätkä minua, on niillä silti joskus aikaa vähän rapsutella. Minulla on ruokaa ja lämmin peti, montakin. Siinä taitaa olla joululahjaa kerrakseen!

Minä toivon, että joulupukki toisi kaikille ihmisille seuraa ja ruokaa ja melkein kaikille kissan. Ettei kenenkään tarvitsisi olla yksin.
Rauhallista joulua teille kaikille Rakkaat Lukijani!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti