tiistai 11. joulukuuta 2012

11. luukku: Joulumarkkinat

Joulun aikoihin ihmisillä on tapana ostella kaikenlaista sekä käydä eri kaupoissa, myyjäisissä ja toreilla. Emäntä on ollut joskus joulumarkkinoilla. Se kertoi minulle niistä. Siellä on tavaroita ja ruokia myynnissä ulkona. Sehän sopisi minullekin, voisin mennä mukaan!

Niillä myyjillä voi kyllä olla kylmä, kun ovat koko päivän ulkona. Minullekin saattaisi tulla kylmä. Tosin olen pärjännyt ainakin minuutin parvekkeella näillä pakkasilla ennen kuin olen halunnut takaisin sisälle! Joten aika lämminverinen olen, eikö totta?
Joulumarkkinoita ei ole aina, pelkästään joulun alla. Eikä niitä ole joka paikassa. Mutta kuulemma, kun täältä lähdetään vähän etelään päin, alkaa joulumarkkinoitakin tulla vastaan kuin sieniä sateella. Minä luulen, että nauttisin markkinahumusta, koska siellä voisi käydä rapsutusflaksi. Ja ehkä siellä jossakin kojussa myytäisiin jopa kinkkua...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti