maanantai 10. joulukuuta 2012

10. luukku: Enkelit

Tonttujen lisäksi enkeleillä on myös jotain tekemistä joulun kanssa. Olen kuullut, että jotkut ei halua ollenkaan tonttuja koristeiksi vaan enkeleitä ja semmoisia. Ja toiset taas pelkästään tonttuja. Meillä on ollut yleensä molempia.
En ole varma, miksi joulun tienoilla on myös enkeleitä. Emäntä kyllä kertoi, että ne liittyy jotenkin siihen, miksi joulua ylipäänsä vietetään. Hmm...minä en ole kyllä kuullut enkeleiden tuovan lahjoja. Mutta ehkä joulua vietetään myös muista syistä.

Minusta enkelit on ihan kivoja. Niillä on siivet ja sädekehä. Ne osaa varmaan lentää tai ainakin niitä voi olla taivaalla. Minä luulen, että ne on melkein kuin linnut. Ja minusta on kiva katsoa lintuja.
On olemassa kuulemma sellaisia paikkoja, jossa lapset pitävät joulujuhlia niin, että ne pukeutuvat tontuiksi tai enkeleiksi jotain näytelmiä varten. Minussa on selvästi näyttelijän vikaa, sovin hyvin moneen rooliin. Tänään olen enkeli. Ainakin olen tositositosi kiltti, kuin enkeli. Niin sanotaan. Aion ottaa varman päälle, jotta jos tontut katsovat ikkunasta, ne näkevät, että olen kiltti ja minulle saa tuoda paljon lahjoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti